Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Identifikace vozidel na snímcích dopravních situací
Petyovský, Petr ; Sojka, Eduard (oponent) ; Železný, Miloš (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je návrh metod pro získání dalších parametrů o vozidle ze snímků reálné dopravní situace ke stávající informaci o RZ vozidla a jeho poloze v měřeném úseku. Úkolem je využít stávající instalace kamerových systémů a na základě dat získaných z těchto zařízení navrhnout nové metody extrakce dalších parametrů o vozidle. Řešení lze rozdělit na dvě skupiny: 1. Metody pro získání příznaků a metody vyhodnocení dat, které povedou k rozpoznání typu vozidla na základě jediného snímku vozidla. 2. Metody pro získání údajů o tvaru vozidla na základě sekvence snímků projíždějícího vozidla
Využití elektronických systémů pro řízení provozu strojů
Bazgier, Tomáš
Diplomová práce se zabývá elektronickými a informačními systémy pro řízení provozu strojů. V teoretické části popisuje dopravní telematiku, hlavní systémy družicového určování polohy využívané v dopravě a konkrétní aplikaci těchto systémů ve vybraných odvětvích. V praktické části bylo provedeno zhodnocení telematické aplikace Fleet Management v akciové společnosti Lesostavby Frýdek-Místek, která tento systém využívá pro kontrolu a řízení vlastního vozového parku. Byly popsány jednotlivé nástroje daného systému a jejich využití. Dle výstupů ze systému po provedeném měření byla zhodnocena přesnost zaznamenání délky trasy při pohybu vozidel po pozemních komunikacích.
Inteligentní dopravní systémy v České republice a jejich využití
MALÁSKOVÁ, Martina
Diplomová práce na téma "Inteligentní dopravní systémy v České republice a jejich využití" je zaměřená na analýzu inteligentních dopravních systémů, konkrétně na silniční dopravu v České republice. Cílem mé práce je shrnout informace a poznatky o ITS v České republice, představit jednotlivé systémy, jejich funkce a vyhodnotit jejich přínos pro silniční dopravu. Na základě vyhodnocení používaných telematických systémů navrhuji v závěrečné části práce prvky ITS ve vybrané městské aglomeraci, konkrétně v Českých Budějovicích.
Identifikace vozidel na snímcích dopravních situací
Petyovský, Petr ; Sojka, Eduard (oponent) ; Železný, Miloš (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je návrh metod pro získání dalších parametrů o vozidle ze snímků reálné dopravní situace ke stávající informaci o RZ vozidla a jeho poloze v měřeném úseku. Úkolem je využít stávající instalace kamerových systémů a na základě dat získaných z těchto zařízení navrhnout nové metody extrakce dalších parametrů o vozidle. Řešení lze rozdělit na dvě skupiny: 1. Metody pro získání příznaků a metody vyhodnocení dat, které povedou k rozpoznání typu vozidla na základě jediného snímku vozidla. 2. Metody pro získání údajů o tvaru vozidla na základě sekvence snímků projíždějícího vozidla
RFID a sledování přepravy nebezpečného nákladu v silniční dopravě
Fiala, Lukáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Vašíček, Petr (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti zavedení telematického systému pro sledování silničních vozidel přepravujících nebezpečný náklad přes území České republiky, za účelem poskytnutí relevantních informací složkám Integrovaného záchranného systému v případě dopravní nehody takového vozidla. Cílem této práce je prozkoumat, jak by se v systému sledování nebezpečných zásilek mohla uplatnit technologie radiofrekvenční identifikace (RFID), a posoudit varianty jejího nasazení z pohledu splnění informační potřeby složek Integrovaného záchranného systému, investičních a provozních nákladů, složitosti potřebného informačního systému a procesních dopadů na zainteresované strany. Přínos spatřuji v tom, že se práce nezabývá pouze technickými aspekty řešení, ale posuzuje jednotlivé varianty i z hlediska investičních nákladů, složitosti potřebného informačního systému, a procesních a ekonomických dopadů na dopravce a přepravce. V práci je stručně popsána současná právní úprava přepravy nebezpečných věcí, existující procesy přepravy a odstraňování následků dopravních nehod a subjekty, kterých se problematika týká. Následně je porovnáno několik variant implementace systému sledování nebezpečných zásilek.
Zpoplatnění dopravní infrastruktury v Běloruské republice
Liasun, Alina ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpoplatněním výbraných oboru dopravní infrastruktury v Běloruské republice. První část práce je věnována obecnému popisu dopravní infrastruktury země, která spojuje Evropské státy s Ruskou federaci a státy Pobaltí. Důraz kladen na skutečný stav, kvalitu, rozvoj daných oborů. Druhá část práce - popis principů a nástrojů zpoplatnění. Z důvodu progresivního rozvoje silniční infrastruktury a odlišnosti metod jejího zpoplatnění větší pozornost věnována nástrojům zpoplatnění pozemní komunikace daného typu dopravy. Ve světě existuje několik systémů určených pro výběr poplatků za použití pozemní komunikace. Jeden způsob je založen na principu časového zpoplatnění, jako jsou například dálniční známky. Další způsob je tzv. výkonový systém zpoplatnění (mýto). V Bělorusku nefungue princip časového výběru poplatků za použití pozemní komunikace, proto v práci podrobněji popsan systém výkonového zpoplatnění. Poslední část diplomové práce je věnována problematice zpoplatnění vybraných oblastí dopravní infrastruktury v Bělorusku. Důraz kladen na jvíce využívaným oblastem, jako jsou železniční a silniční doprava, ale letecké a říční dopravě taky věnovana pozornost.
Zpoplatnění silniční dopravy v Rakousku
Prokeš, Martin ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kropáček, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpoplatněním silniční dopravy v Rakousku. První, obecná část práce je věnována charakteristice silniční dopravy a zejména pak popisu důvodů, způsobů a cílů zpoplatnění silniční dopravy, přičemž důraz je kladen na systémy elektronického výběru mýtného, jejich technologie a možnosti využití v oblasti dopravní telematiky. Ve druhé části je charakterizován rakouský systém zpoplatnění silniční dopravy a jeho nástroje, kdy je pozornost věnována hlavně právnímu rámci zpoplatnění, zpoplatnění vozidel s maximální přípustnou hmotností do 3,5 t, vozidel nad 3,5 t, interoperabilitě a v neposlední řadě také možnému budoucímu vývoji zpoplatnění silniční dopravy v Rakousku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.